"Twingly statistik"

måndag 5 april 2021

Snö....hundmöten....utestängd

 


Jag blev jätteglad och förvånad när jag kom ut i morse och upptäckte att det hade snöat. Matte har sagt i 5-6 dagar att det skulle komma snö men ingen trodde henne. Hon får alltid vansinnigt ont i knän och vrister när snöoväder är på gång. Under påskhelgen har hon varken kunnat gå eller stå en längre stund. Hon blev alltså inte det minsta förvånad när hon tittade ut genom fönstret i morse...





Jag gillar att busa i snön och försökte även få igång Albin när vi skulle iväg på långpromenaden...



...men han var inte intresserad. Annars brukar det vara tvärtom eftersom jag inte alls gillar bus och stoj



Snön töade bort ganska så snabbt tyvärr...







Igår var det sol och riktigt skönt ute. Då mötte vi nog stans alla hundar. Idag har vi inte mött någon...Märkligt!



Igår följde Lena med på kvällspromenaden och det var ju evigheter sedan sist men hon jobbar ju jämt så tiden räcker inte till...






Påskhelgen har varit lugn. Matte har mest suttit vid datorn, eftersom hon inte har kunnat göra så mycket annat. Förutom våra promenader har hon inte varit utanför dörren och inte jag heller för den delen...






På påskafton blev jag utestängd på balkongen. Matte tyckte att det började bli lite kyligt här inne så hon stängde balkongdörren. Hon såg att Iris var inne och hon hade inte en tanke på att jag kunde vara där ute, eftersom jag mycket sällan går dit ut. Robban jobbade och när han kom hit på eftermiddagen så frågade han var jag var? Ingen aning, hon ligger väl och sover någonstans, svarade matte som satt i köket. Hon är ju van vid att jag oftast inte gör något väsen av mig. Robban hittade mig till sist ute på balkongen. Matte är inte säker men hon tror att jag måste ha varit där ute i minst två timmar om inte mer....Ja, det gick ingen nöd på mig. Solen värmde så jag somnade....




Ha en trevlig Annandag Påsk!

                              




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar