"Twingly statistik"

onsdag 14 april 2021

Promenader...sol o temperaturskillnader...



Det har varit riktigt skapligt väder idag. Kallt i morse med -1 grader men sedan har det bivit allt varmare och solen har tittat fram. Nu är det +10 grader



Albin står och filosoferar som vanligt, men han ser lite trött ut tycker jag...







Där borta kommer den vita storpudeln som inte gillar andra hundar. Begriper inte varför hunden alltid har sina framben lindade från tassen och upp till armbågen. Ser inte alls skönt ut....



Är fritidsgården redan öppen?




Och där sprang en katt iväg när den fick syn på mig...






Albin fick förstås också en promenad på eftermiddagen...







Matte beställde en dammsugare på nätet, en Philips som ska vara mycket effektiv och har fått jättebra kritik i Bäst i test och hon hoppas att den kommer snart. Den ska komma med DHL och de brukar i alla fall vara snabbare än Postnord. Matte mår faktiskt riktigt dåligt av att se hundhåren som vi fäller på mattor och golv och inte blir hennes humör bättre av den gräsliga huvudvärken som hon har drabbats av och som inte vill gå över..Det smärtar mest i pannbenets bihåla som hon nyligen har opererat...





Robban kom hit och vi tog en promenad innan han åkte igen. Han ska lämna tillbaka hyrbilen och låna Lenas bil i stället , en Seat Leon som vi hundar inte heller får åka i, tills hans bil blir klar på verkstaden...










Albin blev otroligt sur och besviken när han inte fick följa med Robban




Jag är trött och vilar efter promenaden och väntar nu bara på kvällsrundan så att jag kan få mitt kvällsgodis någon gång....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar