"Twingly statistik"

söndag 14 juni 2020

Korta rastrundor dagtid...inte så social...




Tidig morgonrunda...Ett par fåglar bråkar med varandra...



Väntar medan matte plockar upp efter mig...




Efter morgonrunda och frukost fick Albin först följa med Robban till Byggmax i Köping för inköp av virke till altanen. Dessutom hade Lena köpt jordgubbs- och smultronplantor igår så han köpte pallkragar till odlingsbänkar också samt jord och kogödsel....


Albin kollar på Robban medan han jobbar...




Idag gick Albin ner i dammen



...sedan låg han mest i skuggan under de timmar de var där







När matte skulle baka en blåbärspaj och plockade fram ingredienserna upptäckte hon att de glutenfria havregrynen var slut så jag fick följa med till Coop. Matte hade tur för de hade bara en påse kvar...Som vanligt bara ett fåtal kunder i butiken...



När matte kom ut såg hon att ett äldre par stod och pratade med mig. Nu är inte jag så social av mig så jag var väl lite nonchalant men matte pratade desto mer förstås. Det var turister i stan. Mannen lossade mig från lyktstolpen så att matte skulle slippa resa på sig. Han fick klappa mig också.  Jag var lite avvaktande men de verkade faktiskt jättesnälla.....



Det har för övrigt inte blivit så mycket uteliv för mig idag på grund av värmen och det gör ingenting alls... Nu ska Robban ta en längre promenad med Albin och mig men ingen av oss har någon större lust...

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar