"Twingly statistik"

fredag 26 juni 2020

Repris från gårdagen...31 grader...




Nu är de här och hämtar mat från skolans kök till äldreboendena. Det doftar så gott!

Efter min morgonrunda fick Albin komma ut på en längre promenad vid åttatiden. Nu är det 22 grader i skuggan...




Ett gäng tonåringar kommer till fritidsgården varje morgon. Matte tror att de träffas där innan de ska ut och sommarjobba åt kommunen...



Albin iakttar precis allting runt omkring honom...



...och vad gör de där borta?



Vilken tur för Albin som älskar traktorer och arbetsfordon som fick se när de harvade konstgräsplanen...






När det var dags för Albin att rastas vid 11-tiden så var det 29 grader





Jag gick bara ut och kissade och sedan snabbt in igen...








Och till Albins besvikelse fick han inte vara på balkongen resten av dagen...



Jag la mig på det svalaste stället...




Det ser inte speciellt bekvämt ut...


Vi får hoppas att det är värmen som gör att Leo inte ville ha någon mat, varken i morse eller till lunch åt han. Han fick i sig lite nu i kväll i alla fall. När Leo matvägrar blir matte orolig...Han åt inte ens kattgodiset igår kväll...






Tog en kortare promenad vid 18-tiden då Robban kom. Nu är det 31 grader och luften står stilla...Vi stannade flera gånger i skuggan för att vila...




Matte säger att jag ska gå på gräsmattan men jag vill inte



Och Albin vill inte gärna gå på gräsmattan heller men  Robban brukar tvinga honom...




Ishallen har fått en ny sponsor så de ska byta namn från Mälarenergi Arena till Elite Sängar Arena





Nu kollar Albin på en annan traktor. De håller på att bärga hö..Spännande värre...










Härmapan Iris måste förstås lägga sig här bara för att jag gjorde det...Det fläktar så skönt ifrån golvfläkten





Alla som dör i sviterna efter covid19 kommer inte med i statistiken



Matte skulle ju varit på konserten där Thomas di Leva tolkar David Bowie i mars månad. Den blev ju uppskjuten till september på grund av coronaviruset. Nu är den uppskjuten igen till 27 januari 2021. Klokt av di Leva eftersom det här virussmittan  inte lär vara över i september på långa vägar...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar