"Twingly statistik"

söndag 5 april 2020

Helt dött ute...borzoi...lydnad...avstånd...orolig...




Temperaturen visade +7 grader idag men det kändes betydligt kallare ute. Uppehåll på förmiddagen men när vi skulle ut på den andra långpromenaden vid 14-tiden så regnade det... 



Här har många hanhundar pinkat känner jag...



Det är helt dött ute. Vi har bara mött två hundägare på hela dagen och den ena hade en vacker borzoi. Det är en hundras som man inte ser så ofta precis..Den finns i flera färger. Den här var vit med lite rött i....

Borzoi




Albin sprätter för kung och fosterland så fort han har varit på toa. Bäst att hålla sig på avstånd. Igår sprätte han massor av jord och gräs på mig...



Jag har inte samma snits med bakbenen. Matte skrattade åt mig för jag sprätter med frambenen  stället...




Albin kollar in det andra hundmötet. Det var två cocker spaniels som vi brukar möta lite då och då. De ser snälla ut båda två...



Matte fick för sig att vi skulle köra lite lydnadsträning. Ja, jag var jätteduktig men Albin var väl inte så pigg på det hela...




Självklart blev det ett stopp vid Ica idag också. Matte skickade in Robban för att köpa laktosfri vaniljglass som hon har till äppelpajen...

Om vi inte har sett till några människor ute så var det i alla fall fullt med folk inne i butiken, många av dem äldre personer och det här med att hålla avstånd verkar inte ha gått in hos folk varken inne eller utanför butiken...


Vi väntade i alla fall på behörigt avstånd...






Nu är matte och även jag orolig för Iris igen. Hon verkar riktigt hängig och sover mycket. Ovanligt för henne som alltid håller igång på dagarna och ska reta mig om inte annat. Hon har varit framme vid matskålarna flera gånger men äter inte. Hoppas att hon vill äta sitt älsklingsgodis i kväll. Matte ska ringa till djurkliniken i morgon och beställa tid för koll...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar