"Twingly statistik"

torsdag 16 april 2020

Mycket frisk luft idag också...




Det blev en tidig morgonrunda i skönt väder...Här under rökning-förbjudet-skylten brukar det stå några grabbar och röka varje morgon men de har tydligen inte kommit ännu. De kan tydligen inte läsa fast de verkar gå på högstadiet... 







...och strax efter tio tog vi långpromenaden. Nu hade det börjat blåsa upp igen



Albin drog benen efter sig mest hela tiden. Trodde aldrig vi skulle komma hem igen






Robban tog med sig Albin för att fortsätta jobbet på tomten



Han fick hjälp av Lenas svägerska idag igen. De har tagit bort alla fula buskar utmed staketet på långsidan...



....och slitit upp alla rötter ur jorden. Robban håller på med att försöka få bort en stubbe och det lär nog dröja innan han får bort den..Skam den som ger sig..






Matte undrade vart jag hade tagit vägen? Jag hade gömt mig under öppna spisen för jag hörde några smällar utanför huset. Hon hade inte hört någonting, sa hon...






Matte tog ut mig på en halvlång promenad men nu blåste det ännu värre




Den vackra schäfern ligger ute i trädgården och spanar på mig..






Jaha, så blev det en långpromenad till...Vi hör en hund som skäller ilsket på andra sidan fotbollsplanen...Undrar varför?





Och där kommer en liten svart dvärghund. Han ser lite skraj ut och försöker gömma sig bakom sin matte




Promenaderna tillsammans med Albin har tagit sin lilla tid. Det blev mycket frisk luft idag också..




Skolan har både en basketplan och en fotbollsplan på ena kortsidan och där är fullt av ungar i olika åldrar efter skoltid. Kul att de används...






Matte planterade penséerna som hon fick igår. Hon har inte fixat i ordning balkongen ännu för att det har blåst riktiga stormvindar och gör så fortfarande tyvärr...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar