"Twingly statistik"

fredag 10 april 2020

Långpromenad...hundrastgård....mediciner...


Det enda som hördes var lite fågelkvitter när matte och jag tog morgonrundan strax före åtta...Jätteskönt väder var det redan då...





Robban hade med sig ett stort påskägg till matte i morse från Lena och honom. Med tanke på hur lite godis matte äter så lär det väl räcka till nästa påsk...






Ett par timmar senare skulle vi ut på långpromenad och nog blev den lång alltid. Vi var ute i nästan tre timmar och det var inte många vi mötte så det var inga svårigheter med att hålla avstånd precis....Märkligt när det var så skönt väder...



Albin kollar efter Robban som glömde sina solglasögon inne hos oss



Äntligen på väg...



Albin kollar in en pytteliten hund...



Den här gatan känner jag igen. Det är ju där Lena och Robban bor



Väntar medan Robban är borta och pratar med Lenas pappa. Han håller på att riva ner sitt stålstaket för att byta till ett nytt. Han vill ha ett av trä i stället...




Vi gick förbi många skogspartier och jag kände många intressanta vittringar




Vi stannade till vid hundrastgården. Meningen var att vi skulle få springa av oss



...men Albin blev mest stående intill matte eller Robban




...medan jag noga undersökte hela rastplatsen



...och det fanns hur många spännande dofter som helst



Nog för att matte tycker att det här är en jättetråkig hundrastplats men det verkar Albin också tycka för han stod bara och glodde på mig...



Matte slängde iväg en näve små hundgodisbitar för att få fart på honom...



....och det kunde han inte motstå



...men jag hittade förstås de flesta bitarna



Sedan gick vi längs Arbogaån




Här ville jag sätta fart uppför slänten för jag fick vittring på något vilt..




Väntar på Robban som är inne och köper gräslök som han glömde igår....







Robban tar alltid en rastrunda med oss vid 18-tiden. Här sitter Leo och Iris och väntar på att vi ska komma hem för de vet att Albin får sina ögondroppar då och de får sina mediciner. Matte har aldrig varit med om att både hundar och katter väntar på att frivilligt få sina mediciner. 

Leo får FortiFlora i kvällsmaten och Iris vill nu frivilligt ha Laktulos för sina magbesvär och Albin tar gladeligen emot sina ögondroppar. Jag brukar också sitta och vänta på att han ska få sina droppar för jag vet att han får ett litet kex efteråt  och att jag också får ett för att det inte ska bli orättvist. Jag kan ju inte rå för att jag inte behöver någon medicin....

Problemet är att Iris egentligen inte ska ha Laktulos längre men hon fick det nu i kväll i alla fall eftersom hon inte har bajsat sedan igår. Däremot spydde hon tidigare idag...






Påsken är ingen helg som matte ser fram emot. Varje påskhelg sedan matte var 17 år och det var ju ett tag sedan så har antingen hon själv eller någon anhörig eller något av hennes djur antingen blivit allvarligt sjuk, skadat sig eller dött. Långfredagen förknippar hon med sin mammas död även om påsken det året inföll en dryg vecka senare än vad den gör i år.

Peppar, peppar, så har det inte inträffat något denna påskhelg ännu så länge även om oron forfarande finns kvar för Iris och hennes magproblem...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar