"Twingly statistik"

fredag 7 oktober 2022

Utskälld....hård blåst...regnskurar

 


Det första som hände i morse var att jag blev ordentligt utskälld av den hispiga groenendaelern. Den hunden verkar ha alla nerver på utsidan, så stressad som den är...

Groenendael är en vacker belgisk vallhund




Och när matte sedan var ute på Albins morgonrunda ser de en tonårskille sitta vid skolan under rökförbudsskylten och röka en cigarett och dricka en energidryck. Bra start på morgonen. Han gick sedan i sakta mak in i skolan...





Det blåste lika hårda vindar under långpromenaderna idag som igår


Det tappra pensionärsgänget spelade boule som vanligt. Banan ligger mellan fotbollsplanerna..Kan inte varit skönt när kastvindarna sög tag i dem...




En liten chihuahua hade vissa åsikter om mig...



Och här är det bäst att se upp. Tror ni att någon bilist stannade för att släppa över oss? Nej, som vanligt susade de bara förbi. Vi blev inte förvånade...





Matte åkte till caféet för att hämta en "Dagens" som hon hade beställt. Det var sjömansbiff och Robban hade tillagat den. Den var riktigt god, enligt henne och det tyckte tydligen också de matgäster som var på caféet, då matte var där...Jag, kan ju bara säga att det doftade jättegott, men jag och Albin fick förstås inte smaka...




Mitt under Albins eftermiddagspromenad kom regnet



...men då hade han inte bråttom



När de så småningom kom hem var det helt dyngsura..





Matte tyckte inte att det var någon idé att byta kläder, eftersom jag också var tvungen att gå ut....



Här var matte och jag oense. Jag ville gå till vänster så jag kom hem fortast möjligt, men matte tvingade iväg mig på en längre promenad. Alltså, jag avskyr regn...


Väl hemma fick hon ställa sig i duschen och sedan byta alla kläder. Hon var blöt ända in på kroppen och helt stelfrusen efter de kraftiga regnskurarna under våra promenader...




I kväll är det hockey och derby igen, Djurgården - Södertälje. Må bästa lag vinna! Vi lär få gå kvällens rastrunda i första periodpausen som vanligt...





Vilar efter kvällsmaten...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar