"Twingly statistik"

söndag 19 februari 2017

Lugn helg...ouppfostrade.....flyttstäd




Den här helgen har varit ovanligt lugn förutom ilskna hundmöten. Matte har gått flera korta promenader med Albin och förutom rastrundor har jag fått en längre promenad både igår och idag. Matte tycker att jag måste röra på mig mer eftersom jag är ganska så bekväm av mig....Det har blåst rejält inte minst idag....


Igår morse var det frost på marken och nollgradigt




Något spännande ser det ut som...




I morse var det +5 grader men det var inte skönt med den hårda blåsten. Albin undrar nog vad det är som låter men det är blåsten som tar tag i plasten som skyddar bygget





Som sagt så finns det många intressanta dofter här



...men jag tycker nog att många småhundar här är riktigt ouppfostrade. Jag har blivit utskälld riktigt ordentligt flera gånger idag trots att jag inte ens tittade på hundarna. Den första som jag mötte var en riktigt ilsken chihuahua i morse. Hundägaren frågade om hennes hund fick hälsa på mig. Tack o lov sa matte att jag nog inte skulle gilla det och det hade hon ju rätt i. Jag gillar inte ettriga påflugna hundar och då spelar inte storleken någon roll....




Vid ett annat hundmöte så trodde jag att damen skulle tappa sin hund. Han blev helt "galen" när han fick syn på mig. Att han hade en halskrage runt huvudet verkade inte bekomma honom någonting alls. Tror nästan han gjorde en frivolt i luften när han försökte komma loss för att rusa fram till mig....Varje gång vi har varit ute så har vi träffat på någon bjäbbig mindre hund. Matte tycker att det är så skönt att jag inte bryr mig.....När hon går med Albin får hon vara lite mer påpasslig och uppmärksam så att hon hinner lugna honom i god tid för han är inte sen att svara emot men då gäller det oftast större hundar....




Albin hör högtalaren från fotbollsplanen





Den obligatoriska stretchingen på gång...






....vet inte hur ofta han stretchar men ofta är det













Katternas torrfoder tog slut i morse.....


...så här står jag. Matte trodde att torrfodret skulle räcka tills hon kom till en djurbutik men nu blev hon tvungen att köpa Friskies på Ica. Iris äter nästan enbart torrfoder så hon får nöja sig med det här i ett par dagar. Hon har ätit det förr så det duger nog...



Självklart kom det två ilskna trasselsuddar till hundar och skällde ut mig här också och deras husse sa ingenting utan lät dem hålla på. Han stannade till och med för att prata med någon bekant medan hundarna fortsatte skälla så att det ekade mellan husen...Tur att matte kom så att vi kunde avlägsna oss från oväsendet...









Albin har blivit en riktig soff- och sänghund sedan vi flyttade hit













Matte har lejt bort städningen av den gamla lägenheten eftersom hon inte själv har möjlighet att göra det på grund av sin onda kropp och den skulle göras denna helg. Nu kunde inte Robban åka dit igår för han var tvungen att jobba hela dagen. Han var inte klar förrän vid 23-tiden igår kväll. 

Klockan sju i morse åkte städpatrullen dit. Robban måste måla om ett rum i bostaden. De övriga tre städade, varav en av dem är ett proffs. Lena ringde nyss och sa att de var på hemväg. Nästan hela lägenheten är färdigstädad. Bara hallen och det ommålade rummet är kvar. Väggarna behöver också en strykning till. Robban och Lena tar det på fredag då båda är lediga.

Matte är så tacksam. Flyttstädning är alltid det värsta med en flytt enligt henne och hon borde ju veta det som har flyttat så många gånger...En väninna kallar matte för flyttfågel och det är nog en passande beskrivning... Hon har i alla fall tappat räkningen på hur många flytt hon har gjort....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar