"Twingly statistik"

torsdag 2 februari 2017

Paus i bloggandet....




Jag kommer att ta en paus i bloggandet då vi ska flytta i helgen. I morgon kör Robban ett första flyttlass med bokhyllor, skåp och bord och då tror jag att han tar datorn också. Matte vet inte när hon får tillgång till internet eftersom hon varken har kollat upp eller förberett det ännu.

Städning av den här lägenheten sker helgen om två veckor. Det är ju betydligt enklare att städa ordentligt när den är tom. Matte har i och för sig försökt göra rent ugnsluckan idag. Inte lätt inte men hon testade ett tips från nätet.  

Gnugga in glaset med lite tandkräm med en nylonskursvamp! Är din ugnslucka väldigt smutsig kan du låta tandkrämen stå en stund och sedan gnugga igen. Torka av ordentligt med varmt vatten och vips har du ett skinande rent glas! 

Det var effektivt sa matte.












Måste jag verkligen gå ut nu? Klockan är ju bara nio...




Väl ute så var det bara alla dofter som intresserade honom. 



Visst, han försökte mopsa upp sig mot en terrier men matte fick honom på andra tankar trots att terriern inte var sen att svara emot....












Jag är mer intresserad av spännande viltspår än av andra hundars markeringar




En liten kille försöker stampa sig igenom den frusna vattenpölen. Han ger sig inte fastän det verkar svårt, envis kille




Det har varit en gråmulen men varm dag. Vi har gått våra separata rundor som vanligt. Här kollar jag in den argsinta schäferblandisen som fick ett hysteriskt utbrott när hon fick syn på mig....














 Albin är trött på morgnarna men även på kvällarna. Bild från igår kväll strax innan hans kvällspromenad klockan åtta....

Eftersom det är hockey i kväll så får han gå i första periodpausen som ofta är redan vid halvåttatiden men det har han absolut ingenting emot.....


Linköping - Djurgården och det blir ingen lätt match för DIF, enligt matte
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar