"Twingly statistik"

tisdag 21 februari 2017

Snöchock....inköp


Nog för att matte kände i kroppen att snö var på väg men hon kunde inte i sin vildaste fantasi tro att det skulle komma så mycket under natten. Snacka om chock när hon drog upp persiennen i morse.


Alltså, det handlade om att pulsa och försöka ta sig fram i snön i morse. Jag hade svårt att hitta någon bra toaplats men till slut blev jag ju tvungen att uträtta mina behov.




Det var ju förstås inte lättare för Albin och vad matte gillade det här snöovädret är ju inte svårt att räkna ut...




Här kollar han in en liten terrier som pulsar fram i snön
















Matte och jag är ute för att handla. Inte lätt att dra dramatenvagnen i snödrivorna precis men nu har det i alla fall slutat att snöa och solen skiner.. Vi har varit både på Ica och Coop och är nu på väg till....




Matte är inne i kiosken och köper närproducerade varor som ägg, potatis och lingonsylt....

















Här vilar jag efter en längre kvällsrunda som Lena följde med på och det är matte oerhört tacksam över med tanke på underlaget.....



Nu väntar jag bara på kvällsgodiset och det var väl en himla tur att matte fick tag i kycklingpinnar på Coop för de tog slut igår kväll. 







För övrigt gjorde matte en beställning hos Arken Zoo igår så hon hoppas att varorna kommer snart och då tänker hon närmast på kattmaten och sanden. Skönt att få tunga varor hemkörda, tycker matte. Något gott har hon säkert köpt till oss hundar också. Det hoppas jag i alla fall...




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar