"Twingly statistik"

onsdag 25 oktober 2017

Regnig höstdag.....pasta



Jag var tvungen att följa med matte till Ica fast det duggregnade ute. Matte kan ju inte få med sig så mycket åt gången så det blir väl en promenad hit varje dag kan jag tänka mig. Hon tar varorna i en ryggsäck så att händerna är fria.




Dagsregn idag. Just nu regnar det inte så våldsamt ändå så jag behövde inte ha regntäcket på mig. Det fick jag ha i morse...




Matte och Albin mötte en liten söt och väluppfostrad terrier då de gick en promenad på förmiddagen.....





.....och där dök samma terrier upp igen. Albin är riktigt nyfiken på den lilla hunden












Riktigt sjusovareväder idag















Det är pastans dag idag så matte bjöd Robban på pasta med köttfärssås, riven ost och basilika....











Vi fick förstås både lite pasta och nötfärs i vår mat. Jättegott!





.......men Albin orkar inte ens stå upp när han äter











Ingen förbättring för Robban. KS har inte hört av sig idag heller....suck












Bilder från gårdagskvällen då matte och Lena gick kvällsrundan med oss...



...mörkt var det




...inte helt lätt för matte att hålla i kryckorna och samtidigt få upp bajspåsar ur fickan så att hon kan plocka upp efter oss. Dessutom har hon ju så dåligt mörkerseende så det är inte helt lätt att hitta högarna..Mobilen glömde hon hemma...I morgon ska hon ta sin lilla ficklampa med sig. Matte gillar inte alls den här mörka årstiden och jag håller med henne...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar