"Twingly statistik"

söndag 1 oktober 2017

Sen morgonrunda....matglad....




Matte tog ut oss på morgonrundan en timme senare än vanligt eftersom det tar sin lilla tid för henne att komma igång. Jag gick ut före Albin förstås för han har inte så bråttom på morgnarna. Vid den tiden är det många hundar som rastas...




....där skäller den ilskna blandrashunden på mig som vanligt




....och vem är det där? Den hunden känner jag inte alls igen




....och där borta kommer den hispiga svarta schäfern





Albins tur att gå morgonrundan




Albin är uppbunden i stolpen medan matte plockar upp efter honom. Det är ett helt företag för matte bara att kunna böja sig ner. Hon har bara en krycka när hon går med Albin eftersom han är så oförutsägbar när det gäller hundmöten och då tycker matte att det känns säkrare med en fri arm och tygkopplet än det uttöjbara joggingbältet som hon använder när hon går med mig





Ska vi fortsätta?














Albin har blivit så matglad. I morse lämnade han bara en liten fjuttig ärta kvar till mig och inte var han mer generös vid kvällsmaten









När matte sedan skulle gå ut med oss vid lunchtid så kom Robban så vi gick en promenad tillsammans i stället. Han hade precis kommit hem från Stockholm. Tåget var förstås försenat på grund av signalfel som vanligt...











Albin kollar in två småhundar som kommer där borta














Vi har sett när Djurgården vann stort över Sundsvall i fotbollen. Resultat: 5 - 0 till DIF. Kul!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar