"Twingly statistik"

onsdag 20 december 2017

Kloklippning...Adaptil





Jag känner mig lite nervös för vi har åkt till djurkliniken. Jag ska klippa klorna och det gillar jag inte även om jag är duktig och ligger stilla under tiden...Det gör faktiskt ont i klorna på den vänstra framtassen när de klipper. Fördelen är att jag får lite godis när klippningen är över så det är bara att bita ihop.....


Matte blev ju glad när hon såg att jag har gått ner i vikt. Nu väger jag 23,8 kg och det är helt okej enligt matte. 


Så skönt att komma in i tryggheten




Albin blir alltid glad när vi kommer till djurkliniken fast han inte alls gillar att bli behandlad, oavsett vad det är. Märklig kille!




Albin ska in och väga sig och han har bråttom. Han vägde 26,5 kg. Hans aptit har ju ökat markant den sista tiden och det är nog för att han har blivit mycket lugnare...



Albin hälsade glatt på all personal innan de kom ut igen




Robban kollar in en incident med en stor betongbil. Den blockerar en körfil borta i rondellen, ett högst olämpligt ställe alltså...









Matte köpte ett Adaptil-halsband till mig. Hon ska testa om den har en lugnande effekt på mig eftersom det smälls ordentligt här emellanåt. Igår la de av en smällare som lät som en bomb på baksidan av vårt hus. Jag hatar den här årstiden och nyårshelgen eftersom jag får panik av allt oljud.

Matte vill inte droga mig med lugnande medel. Nu finns en också en receptbelagd munhålegel, Sileo. Matte diskuterade det på djurkliniken men hon vill inte utsätta mig för den heller och det pga biverkningarna som kunde vara kräkningar och att hunden kissar på sig.....Nej, vi får väl sitta i duschrummet när det smäller som värst på nyårsafton.....


Matte använde Adaptil som man sätter i vägguttaget åt den spanska gatuhunden, Jacinto som hon hade tidigare. Han blev lika panikslagen som jag blir. Adaptil funkade bra på honom.





Jacinto
1/3 2002  - 12/3 2012








Ja, sedan har vi gått de vanliga promenaderna med Robban. Snacka om att det är snorhalt på sina ställen...


Vad händer där borta?





Det var invigning av den nya skolan igår men klasserna flyttar inte in förrän i januari men nu får de tydligen använda skolgården i alla fall. Den är jättefin med en massa olika redskap. Det måste vara kul att få flytta in i en splitter ny skola. Den gamla har blivit svårt vandaliserad flera gånger den senaste tiden så vi får hoppas att den här skolan får vara i fred.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar