"Twingly statistik"

lördag 16 december 2017

Vakthund.....dofter





På en av mina promenader med Robban och Albin visade jag mina färdigheter som vakthund.

Jag gick och strosade lite långsamt bakom Robban och Albin när det plötsligt dyker upp två lösspringande labradorer som kommer rusande mot oss. Inte någon ägare i sikte någonstans. Eftersom jag vet att Albin är osäker och kan bli rädd mot främmande hundar så kände jag mig tvungen att skydda honom. Snabbt som ögat ställde jag mig framför honom och talade högt och tydligt om vad jag tyckte om labradorernas framfart. Ja, jag var riktig arg, vilket gjorde att de två hundarna snabbt tvärvände och drog därifrån. Alltså, jag kan verkligen inge respekt om det behövs....Albin stod som ett fån och sa ingenting men jag tror att han var tacksam....





Albin måste undersöka om labradorerna lämnade något spår efter sig.....



...det har snöat en hel del under natten




....men gott om dofter fanns det


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar