"Twingly statistik"

söndag 2 december 2018

5 år.....adventskalender




Det har varit en kul helg även om det kunde ha varit bättre väder. Igår firade vi att det är fem år sedan jag kom till matte. Det är det bästa som har hänt mig men också henne säger hon. 



Bild från Arlanda sent på kvällen. Flyget var försenat pga av stormvindar och en turbulent resa så vi var inte hemma hos matte förrän vid midnatt.


Jag var döhungrig så matte fixade i ordning mat till mig och sedan gick jag och la mig i soffan. Jag kände mig hemma på en gång. Att jag inte hade träffat på några katter tidigare brydde jag mig inte om. Jag tyckte att de såg snälla ut och så var de hundvana hörde jag.



De tittade lite förvånat på mig först. Leo var lite mer försiktig i början men snart var vi goda vänner. Iris verkar tro att hon är en hund också så hon tar bara för givet att vi kan umgås.







Robban har gått alla promenader med oss nu i helgen men matte har lovat att hon ska fixa ett par korvträd åt mig nu i veckan i femårspresent....



Vi mötte en hel del folk och hundar ute idag




Jag håller i och för sig mer koll på barn som rusar runt. Man vet aldrig vad de kan hitta på?




Här tittar Albin efter en liten vit hund av spetsras



Hundar och människor på båda sidor om oss....












Albin och jag fick en varsin adventskalender av matte och det var ju himla snällt av henne eftersom hon brukar vara så snål med att ge oss godis. Det har varit jättesmå jättegoda kex i de två luckor vi har öppnat. Matte tillrättavisade mig eftersom jag är så glupsk av mig. Nu fick jag träna på att ta fint så det tog sin tid innan jag hade ätit upp dem. Rena pinan! Albin får alltid beröm för han tar så försiktigt ur handen men han är kanske inte lika hungrig som jag är...








Matte bjöd Lena och Robban på adventsmiddag. Lena kom efter att hon stängt caféet för dagen.



Både Albin och jag gillar Lena jättemycket








Robban skickade en bild på deras coola katt Achmed. En bestämd men rolig katt










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar