"Twingly statistik"

måndag 3 december 2018

Köttbulleträd....fågelmat..


Matte hade ju lovat att fixa till ett par korvträd åt mig. Nu hade hon ingen korv hemma så det blev köttbulleträd i stället och det gjorde absolut ingenting...Det här är det roligaste jag vet och jag är jätteduktig på att hitta alla bitarna.I knepiga fall sliter jag bort barken för att komma åt. Jag ger mig aldrig...
















Albin fick förstås också sina träd men han har inte samma snits som jag har. Det tar lite längre tid för honom men det är ju ingen tävling precis...



...han lyckas oftast få ner bitarna på marken








Robban gick åt sidan med oss när vi mötte en mycket gladlynt unghund som ville hälsa på allt och alla men som inte fick det för sin matte så för att underlätta för henne så ställde vi oss en bit ifrån stigen...



Det duggregnade och var inte det bästa vädret precis men ändå mötte vi en del människor på motionsslingan...




Albin har fått syn på de två sheltiehundarna som vi brukar träffa på här lite då och då




När vi hade gått klart hela skogsrundan fick jag upp vittringen på något som jag kände igen. 

När vi först kom till skogen så gick Robban in i skogen för att placera ut fågelmat inför vintern. Under tiden väntade matte, Albin och jag på honom. Nu kände jag vittringen av honom så jag började pipa och ville springa in där han hade gått medan Albin som inte alls verkar ha något spårintresse bara ville till bilen. Det fick jag inte förstås...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar