"Twingly statistik"

söndag 10 oktober 2021

Födelsedag..köttbulletårta.....kalla vindar...

 



Jag fyller 11 år idag. Tiden går alldeles för fort....







Är ute på morgonrundan med matte och den har ju blivit längre bara för att de aldrig kan asfaltera så man kommer fram där vi brukar gå...


Albin kom också ut på sin runda. Här får han vänta medan matte pratar med "Bingomannen" som de mötte...Det var väl en himla tur att jag redan hade varit ute för nu började de att skjuta igen på skjutbanan...Det brukar de inte göra på söndagar och inte så här tidigt i alla fall...





Albin hade tur när de mötte en kvinna som bjöd honom på hundgodis. Matte trodde först att han inte skulle ta emot det, för han är lite försiktig mot främmande personer men han käkade upp godiset samtidigt som han helt nonchalerade kvinnan. Han fortsatte sedan bara rakt framåt utan att vara det minsta tacksam..Matte tackade i alla fall...



Här får han syn på en osäker vinthund...






Jag hittade massor av intressanta dofter.....



 Det blåser riktigt kalla vindar och löven blåser omkring..






Till lunch fick vi tårta med köttbullar, leverpastej och små kex som innehåller anka och lax. De är supergoda...



Matte sa att jag inte behövde slänga i mig tårtan men den var så god så jag kunde inte annat...



Albin gillade den också men han äter alltid långsammare än vad jag gör, så även nu...och inte lämnade han kvar någon liten bit heller.. 







Vi har varit ute på varsin promenad igen. Albin fick flera hundmöten och han skötte sig exemplariskt...


...men fy fasiken vad det blåste kallt. Det kändes mycket kallare än de 13 grader som termometern visade
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar