"Twingly statistik"

onsdag 6 oktober 2021

Retstickan Iris...hundmöten...utskälld...nymåne...

 






När matte skulle köra ut elrullstolen, så var den upptagen av Iris som sov djupt..Eftersom Albin var tvungen att gå ut så bar matte katten försiktigt till hennes favoritstol i sovrummet....




Matte hann knappt komma ut ur rummet förrän Iris hade parkerat sig framför elrullstolen. Nu var hon väldigt noga med att gå igenom sin päls. Den katten kan verkligen retas och inte flyttar hon frivilligt på sig heller....








Albin kom ut till slut i alla fall...




Idag har alla dofter varit extra intressanta...




Den här grenen måste bara undersökas. Först nosar han noga igenom den sedan pinkar han revir. Samma procedur varje dag...



Långt där borta går en dvärgschnauzer som inte verkar vara så glad i andra hundar. Både Albin och jag möter den ofta...





Jag mötte en liten blandrashund som drog och slet i kopplet för den ville fram till mig. Ägaren hade fullt sjå att hålla hunden. Matte sa till hundägaren att jag inte ville hälsa på hennes hund, för hon förstod att jag skulle tillrättavisa hunden på ett mycket burdust sätt. Jag gillar inte påflugna hundar som tror att de är något och ska visa ett aggressivt beteende när de inte får som de vill....







Albin skötte sig fint vid möte med en dvärghund som hade högljudda åsikter om honom...Matte tycker att dessa möten är bra träning för honom. Hade jag varit med hade han kaxat upp sig...




Vem kan ha varit här?






Jag tror att de snart gräver precis överallt



Jag märker att Albin har varit här




Kan vi gå hem nu? Det börjar att duggregna och jag tycker att vi har gått tillräckligt långt nu...





Matte tycker faktiskt synd om den stackars brevbäraren som nu har blivit utskälld av oss två gånger denna vecka och det bara för att han är så snäll och tar med sig paketen hem till matte...
I måndags var matte ute med Albin då brevbäraren ringde på vår dörr. Jag lovar att han blev riktigt ordentligt utskälld av mig och idag förstod matte att han hade blivit det av Albin, för när vi kom hem stod ett paket utanför dörren. Albin var ju sur redan när vi gick, för att han inte fick vara ute på balkongen och inte lär han ha blivit gladare när det ringde på dörren, även om man inte kan kalla honom för en vakthund precis...






Det är nymåne. Det är en aktiv, energisk och stark nymåne som sätter samarbeten och relationer i centrum. Nymånen är alltid tid för nystart. Förändringens vind blåser över världen, stora förändringar pågår, framförallt när det gäller samarbeten. Osanningar och hemligheter kommer att avslöjas inom en snar framtid. Det kommer att hända mycket under oktober månad. Viktigt är att sätta gränser så att du inte blir utnyttjad. Våga göra förändringar! Ha tillit och tro på dig själv! Lita till din intuition!

Som alltid vid denna månfas så kan tekniska prylar och allmänna kommunikationsmedel strula. Risk finns för olyckshändelser. Se upp i trafiken och var försiktig med eld!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar