"Twingly statistik"

lördag 9 oktober 2021

Promenader o åter promenader...argsint hund...

 


I morse tog matte morgonrundorna med oss, så att Robban slapp komma så tidigt. Det blev sent för dem på caféet igår kväll.


Som vanligt hade Albin ingen brådska då han såg att det var matte som kom...


...inte ens när hon hade fått på honom halsbandet



Ut kom han till slut. Här undrar han vad fåglarna håller på med? Ska de slåss eller? De verkar inte speciellt rädda heller...



Den här lördagen är det innebandymatcher i sporthallen...





Dags för förmiddagspromenaden......



Nej, inga dementa ute idag heller





Här väntar jag utanför Coop. Matte skulle köpa några glutenfria produkter. Vi hann inte mycket längre på vår promenad förrän helvetet bröt loss ifrån skjutbanan....Jag lovar att jag hade bråttom hem...Matte har insett att det inte är någon idé med att ta någon förmiddagspromenad med mig på lördagarna för då verkar det vara full aktivitet på skjutbanan.....



Och när vi var på hemväg höll jag på att bli angripen av en riktigt argsint dvärgschnauzer och det bara för att hans matte inte höll koll på sin hund. Som tur var hann min matte dra till sig mig samtidigt som hon svängde åt sidan på den trånga trottoaren. Det var nära ögat att hunden hade flugit på mig....och hundägaren sa förstås ingenting




Matte skulle vila en stund efter lunch och hon behövde inte vara ensam i sovrummet...


Albin la sig också på sängen...




...medan Iris la sig att sova på sin älskade karmstol




...och jag vaktade rummet







Sedan var det dags för eftermiddagspromenaderna...




Albin fick vänta tills en hundägare hade fått in sina två större hundar i sin bil...



På långt avstånd ser han en svart hund som strax därefter försvann bakom sporthallen...








På eftermiddagen fick jag en betydligt längre promenad.....




Inga barn på förskolan idag. Nej, det är ju lördag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar