"Twingly statistik"

söndag 17 oktober 2021

Skön höstdag....promenader....korv....haltar.



Den här helgen har mest handlat om promenader o åter promenader. Idag har solen varit framme, 9 grader och det var riktigt skönt ute, igår blåste det kallare....








Är ute på morgonrunda med matte och då var det riktigt kyligt. Frost på marken och bilägarna fick skrapa rutorna...



Jaha, där kommer Siberian huskyvalpen. De skulle tydligen gå åt ett annat håll







Albin är lika intresserad som vanligt av att gå ut på morgonrundan med matte




Väl ute har han mycket att hålla koll på. Här fick han syn på en schäfer








Ser ut att vara jobbigt med att gå en långpromenad...



Och nu fick han syn på en större blandrashund..







Jag tycker att det har dykt upp många nya hundar. Den där har jag inte sett tidigare. Ser ut som en japansk spets. Lekfull är den tydligen och det har jag svårt för, så jag hoppas att den håller sig på avstånd...




Här står jag utanför Coop. Hon brukar alltid handla på Ica men här kan hon köra in elrullstolen och det var hon tvungen till då hon knappt kan stå, än mindre gå...




Lena såg att vi skulle passera förbi caféet.....



...så hon kom ut med korv till mig. Vilken tur att vi kom när det var lugnt för det har varit full rusch hela helgen...





Här fick Albin vänta medan en äldre dam med rullator och hund kunde passera förbi




Vet inte vad de har haft i sporthallen denna helg men matte tror att det antingen har varit dans eller gymnastik för småflickor...

Matte upptäckte nu på eftermiddagen att Albin haltade på höger framben, så det blev en kortare promenad i stilla mak...






Och där kommer en liten Jack russell som jag inte har sett förut..




Undrar om inte Albin har varit här?




...och här också ?




Och här står jag utanför Coop igen. Matte hade fått ett paket med kosttillskott till Instabox





Albins öga har blivit betydligt bättre. Matte fortsätter med koksaltlösning och ögondroppar på honom morgon och kväll..Han har inga problem med det utan är jätteduktig...Hon masserar även benen på honom. Det är inte första gången han haltar på just det benet, men varför är frågan?








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar