"Twingly statistik"

onsdag 10 mars 2021

Kalla vindar...brr

 


På morgnarna leker jag alltid med mina mjukisdjur och den här bävern är min favorit..






Högst upp i vår trappuppgång bor en äldre kvinna. Varje gång hon behöver hjälp tittar hon efter Robbans bil. I morse såg hon den på parkeringen. Hon kom ner och bad honom kolla på hennes TV som inte fungerade. Robban vet inte vad felet var men han fick igång den i alla fall.

Häromdagen hade hon ett mycket irriterande ljud i lägenheten som hon inte kunde lokalisera. Det visade sig komma från tvättmaskinen...

Kvinnan har två söner, den ena bor i Avesta (Dalarna) och den andra i Haninge (Sthlms län). Sonen i Avesta brukar komma en gång i månaden och hjälpa henne med inköp och annat som måste åtgärdas....






Matte följde med på förmiddagspromenaden idag igen. Nu var det inte alls lika skönt väder, iskalla vindar och -1 grader. Matte frös jättemycket om fingrarna trots handskar...




Albin får alltid bråttom när han får syn på en hund även om den är långt framför honom...



Där borta kommer en hundägare med tre colliehundar. Jag har inte sett dem tidigare...



Och så fick Albin syn på den fina Berner sennenhunden...



Jag tycker att han är riktigt fin...








Här är en som tar sin eftermiddagssömn på mattes elrullstol...






Idag fick matte kallelse till covid19-vaccination men hon avbokade tiden. Hon tar inga vaccinationer överhuvudtaget och främsta orsaken är hennes överkänslighet och allergier, inte minst mot ett flertal läkemedel men även andra anledningar gör att hon avstår...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar