"Twingly statistik"

fredag 26 mars 2021

Långpromenader...flugfobi...regn på gång?

 


Idag var Robban ledig, så han kom i morse och tog morgonrundan med oss. Efter frukost tog han med sig Albin. Han skulle till Arboga och byta till sommardäck på bilen. Albin gillar ju när de hissar upp bilen. Det gör inte jag, så jag stannade hemma hos matte. 


Robban hade lite andra ärenden att uträtta också, så han kom inte tillbaka förrän någon gång efter lunch. 

Matte och jag tog en långpromenad i det sköna vädret, + 10 grader och solen försökte titta fram mellan varven.


Det är kö till Coronabussen ser jag...



Vi stannade till vid Ica. Matte behövde handla lite inför helgen...


Den här hunden satt och kollade på mig hela tiden...Han såg faktiskt snäll ut



Självklart skulle matte till Coop också för att köpa frimärken. Jag kommer snart sa hon, men...



....där inne träffade hon Lena så det tog sin lilla tid innan hon kom ut igen





Matte skulle städa inför påsken men det blev bara Albins rum och hallen som blev klart för sedan satte hennes andningsbesvär stopp. Hon får ta ett rum om dagen i fortsättningen.....





När Albin sedan skulle äta sin kvällsmat fick han panik och kunde inte äta. Han hörde en fluga som surrade. Troligen kom den in då matte putsade fönstret i hans rum och sedan ställde upp det på glänt. Albin har flugfobi och matte tror att det härrör från hans tid i hundhägnet i Rumänien. En av mattes tidigare hundar, den spanska gatuhunden Jacinto hade samma problem med flugor och andra flygfän. Utomhus reagerade han inte och det gör inte Albin heller....


Jacinto

2001 - 2012








Vi har nyligen kommit in från en längre promenad. Albin har varit på toa



Usch, nu kommer det regndroppar...Skönt att vi är på väg hem







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar