"Twingly statistik"

tisdag 30 mars 2021

Trött....munskydd....hundkex

 


Även om det inte har hänt så mycket så är jag trött




I morse åkte vi till Arboga för att matte behövde handla lite...


Robban har rastat oss utanför DollarStore




Matte hade munskydd och det hade två kunder till. Vi åkte sedan vidare till Ö&B. Där var betydligt fler kunder men matte såg inte till någon annan som använde munskydd där. Tyvärr fick matte inte tag i något av det hon var ute efter. Det enda hon hade köpt var lite städartiklar, en påse hundkex och en ny svensk fasadflagga till balkongen. Den gamla har blåst sönder...Jag är i alla glad över att hon köpte hundkexen för de är jättegoda...






Och apropå städning så har matte inte städat någonting idag. Hon har haft tvättstugan och tvättat sängkläder och handdukar. När matte skulle hänga upp överkastet i torkrummet så var golvet fyllt av vatten där inne så hon kunde inte gå in dit utan fick ringa till kommunen i stället. Övriga sängkläder och även Albins och mina liggunderlag samt alla handdukar fick hon ta i omgångar i torktumlaren så det tog återstoden av dagen. Matte är nu helt slut....



 


Idag var torgtanten åter på plats här utanför på torget. Kön var jättelång. Matte köpte ägg och honung...



 



Där borta går en hund som jag inte har sett tidigare. Enligt matte är en japansk ras som heter shiba...

Robban kom för att följa med på promenaden och sedan åkte han hem...






Det är inte bara jag som är trött...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar