"Twingly statistik"

lördag 17 mars 2018

Dubbla rundor...dubbla frukostar




Matte vaknade kl 03.30 av en fruktansvärd huvudvärk. Hon tog en Alvedon och illamåendet kom som på posten. Till slut kunde hon inte ligga kvar i sängen längre. Ett par timmar senare gick hon morgonrundan med mig för att hon ville andas in lite frisk luft och så tyckte hon att det var synd om mig om jag skulle behöva vänta på Robban och Albin som fortfarande låg och sov. Robban har sovit här i en vecka nu och det bara för att han inte ska smitta ner Lena och de barn som eventuellt är hemma hos henne. Influensan är verkligen långvarig och mycket jobbig.

Eftersom jag är van att få min frukost efter morgonrundan så fick jag hälften av frukosten när vi kom hem. Matte visste att jag skulle glömma bort att jag hade ätit när det var dags för Albin att få sin så jag fick resten då. Jag gick alltså dubbla morgonrundor för jag följde med Albin och åt dubbla frukostar....

















Matte tog en ny annorlunda morgonrunda i morse för att slippa balansera på det mycket knaggliga, hårda och isiga underlaget med sin onda höft och knä. Det är förenat med livsfara att gå den den vanliga morgonrundan. 

Det var -8 grader men solen värmde skönt redan i morse




Kul att gå genom nytt område




Vilket håll ska vi gå till?



Vi var ganska så ensamma ute....



...nu hör jag i alla fall en hund som skäller













Robban har gått de övriga promenaderna med oss......



Ligger i Albins rum och vilar efter en promenad




Albin njuter av solen....



...och det gjorde jag också


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar