"Twingly statistik"

tisdag 20 mars 2018

Promenader....vårdagjämning





Förutom morgonrundan gick matte en längre promenad med mig före lunch. Meningen var att Robban och Albin skulle följa med men precis när vi skulle gå så ringde Lena och frågade om Robban kunde hämta henne vid bilverkstaden. Häromdagen hade någon backat in i hennes bil på Coop-parkeringen och sedan smitit. Nu skulle en försäkringstjänsteman komma och kolla på skadorna på bilen så hon var tvungen att genast lämna in bilen på verkstaden och av den anledningen behövde hon hjälp att ta sig hem så Robban tog med sig Albin och åkte..



Jag blev lite förvånad när Robban och Albin gick till bilen och jag inte fick följa med


Jaha, elever är på väg till skolan....



Det har varit bra soligt ute i dag, både jag och matte blev bländade





Jag blir utskälld av en blandrashund, något större än mig. Herregud så han låter...Jag har inte sett honom tidigare






...och hans matte har problem med att få honom med sig




.....ingenting att bry sig om utan vi går vidare





Och där kommer nästa uppkäftiga hund. Ja, honom känner jag igen även om det var ett tag sedan sist



Nu när snön smälter kommer många nya dofter fram


















Idag är det vårdagjämningen och då är dag och natt lika långa men äntligen går vi mot betydligt ljusare tider












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar