"Twingly statistik"

lördag 31 mars 2018

Grattis Iris!....hundlekplats...fullmåne





Grattis Iris som fyller tio år idag

En cool social katt vars beteende mer liknar en hund än en katt. Hon umgås mer med oss hundar än vad hon gör med Leo. Hon tar efter allt vad vi gör och är en riktig härmapa.









Idag har vi varit på den nya hundlekplatsen som kommunen har gjort i ordning. Den ligger lite avsides i ett industriområde intill en fotbollsplan. Ja, inte fanns det mycket att göra där precis och den var inte heller speciellt stor.


Albin ser lite fundersam ut




....men så blev det fart på honom



...skönt för honom att få springa av sig lite



....och busa med Robban





Jag gick med nosen i marken mest hela tiden och pinkade femtielva gånger...




...alltså det fanns hur mycket spännande dofter som helst




...hur mycket matte och Robban än ropade på mig gick jag i min egna lilla värld. Jag är inte mycket för att springa eller busa




Albin upptäckte också intressanta fläckar när han hade sprungit klart















 Albin tyckte att han hade fått nog av hundlekplatsen här 






Matte ska bjuda Robban och Lena på påskmiddag idag. Jag vet att det blir en kycklingrätt till varmrätt och då hoppas jag att vi också får lite extra gott att äta men känner jag matte rätt så lägger hon nog undan lite kyckling till Albin och mig också.










Det är fullmåne. Tid för romantik och heta känslor men även svartsjuka och bråk kan lätt uppstå. Rastlöshet och sömnsvårigheter är också vanligt och som alltid vid fullmåne så kan lätt strul och trafikproblem/olyckor uppstå så ta det lugnt!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar