"Twingly statistik"

torsdag 1 mars 2018

Lång kall dag...köldkramp...



Jag låg här först men självklart ger sig inte Leo för han vill också ligga bredvid matte. Snacka om trångt! Ja, jag flyttar mig inte och tydligen inte han heller...

Jag är dötrött även om dagen inte har varit direkt ansträngande men vi fick gå ut på morgonrundan en timme tidigare än vanligt för Robban hade ett ärende i Eskilstuna i morse så det känns som om dagen har varit ovanligt lång.


Vi har sedan gått flera kortare promenader. Albin har ju problem med köldkramp så vi kan inte vara ute så lång tid åt gången. Lite trist för jag gillar verkligen vintern.Det har varit -9 men blåsten gör så att det känts dubbelt så kallt.




Som vanligt måste spännande urinfläckar undersökas






Inte har vi sett till många ute idag men här har Albin fått syn på en pitbullkorsning



...och jag såg honom också. Vi brukar se den så gott som dagligen och den verkar faktiskt snäll och väluppfostrad...









Matte har haft skrivarbete att utföra



...men hon har faktiskt varit utanför dörren idag. Vi var iväg och kastade en massa förpackningar i sopcontainrarna och så skulle matte till apoteket.








På väg ut på en runda igen...









Albin har namnsdag idag så grattis! Han använder mest sina mjukisdjur som huvudstöd verkar det som...






Matte hade tidigare en spansk gatuhund som hette Jacinto. En mycket klok hund som många minns och talar om än idag och som saknas mycket. Han skulle ha fyllt år idag....


Jacinto

2002-03-01 - 2012-03-12

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar