"Twingly statistik"

tisdag 27 februari 2018

Kloklippning......drogad...fasta




Idag har Albin och jag klippt klorna på djurkliniken. Här ligger jag och väntar ute i väntrummet tillsammans med matte på att Albin ska bli klar. Jag fick inte följa med honom in eftersom jag vaktar honom och det är ju inte kul för vare sig veterinär eller sköterska för jag blir riktigt riktigt arg om jag märker att de skrämmer Albin och det är helt onödigt enligt matte. Han får ju fullständig panik vid hanteringen så han måste drogas och det tar sin lilla tid..Jag har redan klippt mina klor så jag är klar.

Min kloklippning kostar 165 kr medan Albins kostar 1165 kr. Lite skillnad kan man gott säga.




Albin sover





...och har precis vaknat till liv igen







Det märkliga är att Albin blir jätteglad när han kommer till djurkliniken. Det blir inte jag. Han går självmant in och hälsar glatt på personalen samt sätter sig utan problem på vågen men så fort de kommer in i behandlingsrummet så får varken  veterinär eller sköterska vidröra honom. Han blev fullkomligt panikslagen, slet av sig munkorgen och var allmänt svår att hålla. Det går inte ens att lyssna på hans hjärta....

Både Albin och jag hade samma matchvikt som för två månader sedan, Albin väger 26,5 kg och jag 23,6 så matte var glad att jag inte har ökat igen. Jag hade till och med gått ner 2 hg.





Äntligen hemma igen. Och jag hoppas verkligen att jag får något att äta för jag fick ingen frukost och det bara för att Albin inte fick äta i morse. Förstår inte varför jag måste sympatifasta med honom? Det gillar jag inte alls...





Albin är fortfarande påverkad. Han har legat i lugn och ro inne i sitt sovrum under återstående delen av dagen med undantag för kortare rastrundor. Vi gick nyss kvällsrundan och då fick han svår köldkramp och kunde knappt gå så det blev en mycket kort runda. Han har mycket ömtåliga tassar. Det är -13 grader men känns som -23 på grund av den starka blåsten...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar