"Twingly statistik"

lördag 10 mars 2018

En riktig pärs.....vakthund







Här är jag ute på en av alla promenader som Robban har tagit med oss i veckan. Matte har legat helt däckad från fredag till fredag i influensa och varit mer död än levande. Hon har försökt ligga på soffan i vardagsrummet så mycket som möjligt på dagarna och det mest på grund av mitt beteende. Det är faktiskt så att jag vaktar matte mer när hon ligger i sängen i sovrummet än vad jag gör annars. Jag har blivit oerhört arg varje gång någon har närmat sig sovrummet så varken Albin eller Iris har vågat sig in. För att inte tala om hur jag skällde ut brevbäraren som ringde på dörren häromdagen. Förresten har jag reagerat högt och tydligt på alla som har gått ute i trapphuset.....

Leo är den enda som helt har nonchalerat mig och fräckt hoppat upp och lagt sig i sängen intill matte. Katterna tillät inte att sovrumsdörren var stängd dagtid utan levde ett herrans liv om den var stängd. Därför valde matte att ligga på soffan och slötitta på TV så ofta som hon orkade. Något annat har hon inte kunnat utföra eller koncentrera sig på. 

Matte har levt på citronvatten, te med honung, Samarin, och blåbärssoppa under hela veckan men nu kan hon börja äta lite fast föda också så det verkar gå åt rätt håll men en riktig pärs har det varit....







Som avbrott på alla sportprogram som matte kollat på och som jag inte bryr mig ett skvatt om så var det ett naturprogram på TV:n som handlade om fåglar. Och fåglar är jag väldigt intresserad av. 




Så intressant program om fåglar....




Iris har druckit ur vartenda vattenglas och det även när det var citron i vattnet...



Albin har varit lite orolig under mattes sjukdom












I torsdags insjuknade också Robban i influensan och sedan igår är han riktigt dålig. Han har sovit här i natt. Albin blev förstås glad men samtidigt förvånad över att Robban skulle sova i hans rum. Albin tyckte att det var lite obehagligt att lyssna till de ideliga hostattackerna medan Robban får jätteont i sin opererade nacke vid varje hostattack.....

Robban får bara i sig varmt  citron/honungsvatten och KanJang just nu. Han är febrig, har oerhört ont i halsen, i lederna och i magen..









Matte som inte har varit ute på över en vecka tog morgonrundan med mig i morse....


Vi var helt ensamma ute




...inga ungar vid skolan heller



...nej, inte en själ syns till någonstans












Ett par timmar senare fick jag följa med när Robban tog ut Albin på sin så kallade morgonrunda....





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar