"Twingly statistik"

onsdag 9 maj 2018

Barn...underull....insekter





Matte tog morgonrundan med mig eftersom Robban sa att han skulle komma senare i morse. Han skulle lämna in bilen på verkstad för att de skulle byta fläktremmar och kolla hjulinställningen på den.

Nu kom han ändå i vanlig tid så jag följde med Albin på hans runda också.






Vi gick långpromenaden en timme tidigare än vad vi annars gör men det var riktigt varmt redan då, +23 grader


Varför är det så många skolbarn ute?



Vet inte hur många barn det var som frågade om de fick klappa oss men matte säger alltid nej eftersom hon vet att jag inte är speciellt förtjust idet. Albin hade nog gärna hälsat men det får han göra en annan gång...





Vi blev tvungna att få en genomgång av pälsen för det lossnar massor av hår nu i värmen. Matte får dammsuga jämt men det syns inte ändå



Som vanligt blir jag klar mycket tidigare än Albin....





...så jag gick över gångvägen för att käka lite gott gräs





...och Robban kammade och kammade med Furminatorn. Snacka om underull






Albin tycker att robotgräsklipparen ser riktigt kul ut



...medan jag mest undrar vad det är för konstig manick?




Det var ett tag sedan vi gick förbi den rivna skolan. Det kommer nog att ta ett bra tag innan de får bort allt skrot...








Insektsrädda Albin vägrade att gå ut på balkongen eller in i vardagsrummet sedan gårdagens besök av getingar och flugor. Han har tillbringat den mesta inomhustiden på sängen i hans rum







Albin fick följa med Robban när han skulle hämta ut sin bil från verkstaden..


Fortfarande varmt......



...men de tog rastpauser i skuggan och Robban hade vatten med sig till Albin













Nyfikna katter hör att folk pratar utanför grannens dörr











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar