"Twingly statistik"

lördag 19 maj 2018

Premiärdopp...lösspringande hund




Vi följde med Robban hem för han skulle vattna rabatterna och dessutom spola av allt pollen på bilen. Det var skönt att vara ute och sträcka på benen för vi hade precis kommit hem från Ica Maxi. Matte skulle storhandla.











Sedan åkte vi ner till småbåtshamnen tillsammans med en kompis till Robban. Albin tog ett premiärdopp. Jag badar inte frivilligt........








Vi har precis kommit in från ytterligare en promenad och jag känner mig fortfarande uppjagad. Precis när vi skulle runda huset kommer en lösspringande stor leonberger rusande mot oss. Vi blev helt överrumplade så både Albin och jag backade men Robban tog ett steg fram och röt högt och tydligt åt hunden att den skulle stanna och den tvärnitade. Kvinnan som ägde hunden kom, tog tag i sin hund och bad oss om ursäkt. Robban pratade en stund med kvinnan medan jag skällde ut hennes hund. Sådana fasoner gillar jag inte alls. Nu verkade hunden snäll men det är klart att man reagerar när den plötsligt bara dyker upp och det med full fart rakt mot oss...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar