"Twingly statistik"

fredag 4 maj 2018

Skogen...pollen....trädgården





På förmiddagen tog vi en skogspromenad och det i jättehärligt väder







Det är alltid kul att få leta upp nya korvträd






...och nu är även Albin riktigt intresserad







Här hittar han en korvbit som jag hade missat på mitt träd. Hur jag nu kunde göra det?













Den obligatoriska genomgången av pälsen



Vi fäller mycket just nu och Albin mest som vanligt




Tänk om han kunde bli klar någon gång?



Det är mycket pollen i luften. Matte är starkt påverkad i ögon och näsa men hon börjar misstänka att jag också känner av det för så fort vi kommer ut får jag nysattacker...












Efter lunch följde Albin och jag med Robban hem. Han skulle plantera lavendel och en del andra blomväxter som han köpte igår...


En av mina favoritplatser när jag vill vila efter alla språngmarscher i trädgården



Albin sitter mest och filosoferar. Vi undrar ofta vad det är han funderar på?




...men självklart rör han på sig emellanåt



....och nosar mig i rumpan gör han gärna




Plantorna med stjärnöga köpte Robban på marknaden förra helgen. De har vuxit mycket sedan dess. Bakom dem planterade han lavendelplantorna och ett par andra växter som jag inte kommer ihåg namnet på.



Strax innan vi skulle åka hem till matte kom Lena hem. Självklart blev vi jätteglada....









Tänk vad den där katten alltid ska retas och härmas. Hon brukar aldrig ligga där utan gör det bara för att retas med mig för jag ligger alltid där och väntar på frukosten efter morgonrundan. Nu la hon sig där precis innan vi kom in och hon flyttar inte på sig frivilligt...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar