"Twingly statistik"

lördag 26 maj 2018

Utslagen....fotograferad....pälsvård




Är helt utslagen efter dagens aktiviteter men det är nog värmen som tar värst





Vi har precis ätit kvällsmat och Albin lämnar alltid lite grönsaker kvar till mig, för övrigt är det renslickat....











Vi åkte till Eskilstuna. Vi skulle bli fotograferade av en riktig fotograf inne på Arken Zoo. Vi fick gå in en i taget eftersom jag har en tendens att vakta Albin om han blir orolig. Jag fick gå in först. Matte visste ju att jag är lätt att ha att göra med och gör som jag blir tillsagd. Och det var jättespännande. Jag fick först sitta och sedan ligga på en liten pall medan fotografen tog bilder. Han var ganska så rolig och så fick jag godis och jättemycket beröm av honom för att jag var så duktig..

Och sedan var det Albins tur. Både matte och Robban var tveksamma till att han skulle klara av det hela eftersom han lätt blir uppstressad och då inte kan sitta stilla, än mindre ligga på befallning. Men han tyckte tydligen att det bara var roligt för han överraskade verkligen båda två. Däremot ville han inte ta emot något godis av fotografen, något som jag aldrig skulle avstå från. Konstig kille!

Bilderna blev tydligen väldigt bra. Matte får dem om cirka två veckor.



Rastrunda utanför zoobutiken





Det var riktigt varmt...puh











Sedan åkte vi till Solby gård. Robban skulle köpa jordgubbar till Lena och hennes dotter. Matte köpte potatis och ägg..




Stannade till i Torshälla för nu måste jag på toa...



...kul med nya platser och dofter














Iris dagliga pälsvård på Leo. Något han aldrig skulle nedlåta sig att göra på henne...



...och det passar precis in på Leo







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar