"Twingly statistik"

tisdag 5 juni 2018

Däckad....kort runda...kloklipp





Matte har varit däckad sedan i lördags. Hon tål inte läkemedlen som hon skulle ta efter operationen så av de fem medicinerna som hon blev ordinerad i en månad framöver äter hon nu bara två, Alvedon + halva dosen av blodförtunnande medel.  

Och idag är det första dagen som hon har varit utanför huset. Hon får bara vara ute fem minuter i taget som sedan försiktigt utökas så vi gick bara runt huset men det tog nog något längre tid...



Mycket kort runda runt huset.....



Albin undrar nog varför vi går här för vi hade precis kommit hem från en längre promenad?



Väntar in äldre man med rullator och en liten hund så att de kan passera förbi oss innan vi går vidare..









Torrt i markerna...





Lite skönare väder idag då det inte är lika varmt ute










I morse körde Robban mig och Albin till djurkliniken. Jag skulle klippa klorna och jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig. Jag vägde 23,6 kg och det var helt okej tyckte matte även om hon helst inte vill att jag överstiger 23 kg.  Albin hade ökat lite till 27,5 kg och det gillade inte matte så han får nog lite mindre mat framöver....








Albin är med Robban som är hemma och ska vattna rabatterna och fixa lite annat. 


Det är lite rörigt på tomten med takläggarna där....




....men mycket att titta på tycker Albin










Robban och Albin kommer nog hit om någon timme för att gå kvällsrundan. Robban sover ju här just nu på nätterna tills matte blir lite bättre och det gillar ju förstås Albin. 

Ja, han sover inte bara utan får också dammsuga, handla och laga mat, diska, vattna blommor, fixa kattlådorna och ta hand om Albin och mig så det blir en del att stå i för honom. Matte är förstås tacksam över att han kan ställa upp...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar