"Twingly statistik"

torsdag 23 maj 2019

Åska/Half-Wrap...pinne...rabarber...




Igår kväll bröt helvetet löst igen. Usch så panikslagen jag blev när åskovädret satte igång. Alltså jag kunde inte ens äta mitt kvällsgodis och det händer då aldrig annars. Matte lindade mig som hon brukar göra på nyårsafton och visst är det märkligt men jag känner mig lite lugnare då...


Half-Wrap som bandageringen heter är mer effektivt än vad man kan tro  (bild från ett nyår)





Robban började jobba redan klockan fem i morse men vi behövde inte gå ut då utan han kom hit en timme senare och gick morgonrundan med oss innan han åkte och jobbade igen. Han skulle egentligen sluta kl 17 men måste jobba över en timme pga en olyckshändelse...

Regnet vräkte ner i morse men vi hade tur för varje gång vi gick ut så slutade det. Nu på eftermiddagen har det klarnat upp och solen försöker titta fram...


Det är lite tröttsamt med de två dvärghundarna som alltid ska skälla på mig. Finns ingen anledning för jag struntar fullkomligt i dem...



Albin har tydligen hittat något riktigt intressant...



Är det någon som jag känner som kommer där? Nä, det var det inte...



Det blev bara korta rastrundor på grund av den höga luftfuktigheten som är så jobbig för matte...




Matte gick och funderade på var hon skulle få en pinne ifrån som hon kunde använda till hiss- o entrédörr då hon ska ut och in med elrullstolen. Som en skänk från ovan låg det en lagom tjock och lång pinne framför oss på trottoaren när vi kom gåendes. Den är drygt 20 cm och blir till hjälp som en förlängd arm...









Matte fick rabarber av Robban igår så idag gjorde hon en knäckig glutenfri rabarberpaj som tydligen blev jättegod.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar