"Twingly statistik"

lördag 18 maj 2019

Rastrundor...utskällda...åska?...fullmåne




Robban kom jättetidigt i morse igen för att gå morgonrundan med oss innan han åkte iväg till jobbet. Han slutar inte förrän kl 18 så matte har tagit rastrundorna med oss under dagen...



Albin var otroligt duktig idag. Han fick syn på sitt hatobjekt nummer 1, den trevliga Jack Russellkillen som bor ovanför oss men ändå höll Albin sig lugn. Jag vet att den hunden och hans familj ska flytta snart. Både matte och jag tycker att det är trist men Albin lär väl bli glad...





Och här kollar han in en de bjäbbiga småhundarna...




.....intressanta dofter att undersöka finns ju överallt




....det upptäckte jag också



...måste inspekteras ordentligt







Det ringde på dörren på förmiddagen. Utanför står två valarbetare från sossarna. Jag lovar att de blev ordentligt utskällda av både Albin och mig så de försvann fort. Matte ville inte prata med dem i alla fall så det gjorde väl inget även om nu hon tyckte att det var onödigt av oss att uppträda på det viset.







Annars har Albin tillbringat större delen av dagen ute på balkongen




Nu på eftermiddagen har det blivit kvavt och mörknat på lite grann. Matte tror att jag har hört åskan även om hon inte har gjort det för annars skulle jag väl inte gömt mig under den öppna spisen. Albin blev också lite stressad och kom inspringandes från balkongen så nu har matte stängt till dörren och han får hålla sig inne. Något regn har vi inte sett till i alla fall även om det hänger i luften....









Det är fullmåne och denna gång kan det innebära ovanligt starka passionerade känslor. Det kan bli några spännande dagar framöver. Oväntade nyheter kan också dyka upp både vad gäller jobb, pengar och kärlek.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar