"Twingly statistik"

fredag 3 maj 2019

Snö...gräs....osocial







I morse fick vi gå morgonrundan jättetidigt igen för Robban skulle iväg och jobba igen. Jag var bra trött...




Jag blev minst sagt förvånad då jag såg att det hade snöat i natt. Den här  bilden är tagen senare då matte var ute med oss vid tiosnåret och då hade en del av snön smält bort...Riktigt kyligt har det varit, bara ett par plusgrader men när solen tittade fram så värmde den skönt...




Och vem har varit här?




Albin har svårt att bestämma sig. Kan jag pinka här eller inte?




Lite färskt gräs är alltid gott









Matte har varit ute och gjort stan osäker igen. Bland annat körde hon elrullstolen inne på Ica och det gick över förväntan bra. Det är verkligen trångt i den lilla välfyllda butiken. 

Det stora problemet är in och ut ur hissen men idag kom en karl från kommunen och kollade efter vad som kan göras och enligt honom kan matte ansöka om en dosa som styr och förlänger dörrarnas stängning så hon hinner in och ut innan dörrarna slår igen. Det skulle underlätta det hela mycket faktiskt. Dessutom skulle man kunna flytta någon av de automatiska dörröppnarna. Matte fick blanketter som hon skulle fylla i. Hyresvärden måste godkänna det förstås.









Eftermiddagsrunda. Undrar om inte Albin har varit här?



Här fanns några goda grässtrån




Jaha, nu kommer ett helt gäng stojande skolungdomar också





Vi mötte vår närmsta granne, en synskadad gammal dam och givetvis skulle matte stanna och prata med henne. Damen väntade på sin väninna och självklart tog det "evigheter" innan hon kom. Jag visade tydligt att jag ville hem men matte struntade fullkomligt i det. När väninnan äntligen kom ville hon hälsa på mig och visst fick hon det men jag var inte direkt intresserad. Matte säger att jag är osocial men det struntar jag i. Annorlunda är det förstås om de bjuder mig på något godis men det händer ju inte så ofta.....



Matte tycker att både Albin och jag har ätit ovanligt mycket gräs idag





....här har Albin hittat några riktigt stora grässtrån. Undrar var de finns?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar