"Twingly statistik"

tisdag 28 maj 2019

Spridda skurar...korv





Vilar efter kvällsmaten






Regnet upphörde när vi skulle gå långpromenaden på förmiddagen idag igen. Vi har faktiskt haft tur med vädret för det har kommit spridda skurar under dagen men vi har lyckats undvika dem...




Albin kollar in den ilskna terriern men han är på bra avstånd från oss...

Robban var ledig idag igen men har desto längre arbetsdag i morgon.





Självklart hamnade vi bland en massa förskolebarn idag igen. Albin är bra nyfiken på dem men jag är inte lika förtjust. Vi lät dem passera innan vi fortsatte...




Och skolan verkade ha idrottsdag igen. Alla planer var fulla av skolelever.....



Idag gick jag bredvid matte större delen av promenaden och Albin framför oss. Det gick bra även om jag inte fick stanna och nosa lika mycket som annars. Lite trist förstås...







Matte hade beställt en påse med olika korvar och Robban hämtade den igår kväll. Korven kommer från Robertsons Charkuteri i Örebro och matte köpte den genom Kollektivet, en ideell förening för unga missbrukare och utsatta i Kungsör. Föreningen får en viss summa för varje påse de säljer och det blev en hel del hörde jag.

Matte som egentligen inte alls är vidare förtjust i korv tog den tjocka grillkorven till middag idag och tyckte att den var riktigt god. Albin och jag fick ett par bitar i vår mat och jag instämmer. Den var supergod.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar