"Twingly statistik"

onsdag 29 maj 2019

Tidig morgon....jätterädd....stormvindar....Veterandagen




Robban kom hit redan före fem i morse för att vi skulle hinna gå morgonrundan innan han måste åka och jobba. Vi gick och la oss igen och sov i ytterligare ett par timmar innan vi fick vår frukost...













Matte hade varit ute med Albin på förmiddagen och när det var min tur så hörde jag världens smäll precis när jag skulle kissa så jag kom helt av mig. Jag blev skiträdd och hur matte än försökte få mig att koppla av så ville jag bara hem. Det blåste ju stormvindar också så jag hörde höga ljud överallt och blev ju inte lugnare av det precis...




Snälla matte, jag vill hem...



Albin hade inga problem med att vara ute....





....men varje gång han ska in genom källardörren blir han först lite tveksam







Inte förrän vid 14-tiden kunde jag slappna av så mycket så att jag kunde kissa men jag var fortfarande spänd för det blåste fortfarande stormvindar som gjorde att det brakade och knakade lite överallt....







Robban kom vid 17-tiden och tog då ut oss på en längre promenad




Nu hade det lugnat ned sig något så det var inte lika läskigt



Albin tyckte nog att det var skönt att få röra på sig ordentligt..




Han ville busa med Robban men han var så trött efter många mil och intensivt jobb hela dagen så han var väl inte direkt på lekhumör...







Nu har den här blomman slagit ut som finns i buketten som matte fick av Robban och Lena i söndag. Den doftar ljuvligt...







Idag flaggar vi för Veterandagen. Under dagen hedras och hyllas våra krigsveteraner, svenska män och kvinnor som har deltagit i militära insatser runt om i världen för fred och säkerhet. De är verkligen värda att uppmärksammas!

Robban tillhör dessa då han under år 2004 var stationerad på missionen i Kosovo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar