"Twingly statistik"

måndag 25 maj 2020

Klantiga matte...promenader...humlor...värme...




Är ute på morgonrundan..




Nu börjar eleverna komma till skolan...






Trodde aldrig att vi skulle komma ut överhuvudtaget. När matte skulle köra ut elrullstolen i morse så fastnade hon rejält med foten mellan elrullstolen och under den höga byrån. Foten satt ordentligt fast som i ett skruvstäd och i en konstig vinkel och det gjorde förstås jätteont. Riktigt klantigt av matte. Robban har sagt till henne så många gånger att hon inte får ha fötterna utanför fotplattan på elrullstolen men men....

Nu kan hon inte stödja på foten, än mindre röra den och smärtorna har bara tilltaget under dagen.

Robban kom och gick morgonrundan med Albin. Han bandagerade mattes fot innan han åkte till jobbet. Självklart jobbar han mellan 10.00-20.00 idag så matte har ju blivit så illa tvungen att ta våra promenader..



Så länge hon åker elrullstol går det an men desto värre har det varit att plocka upp efter oss samt att gå de sex trappstegen upp till och ner från oss. Matte lämnar elrullstolen utanför huset och går ut och in med oss hundar. 

Jag lovar att hon har använt hela sitt ordförråd idag...





Albin är ute på sin långpromenad på förmiddagen...


Albin tycker nog att matte rörde sig konstigt när hon skulle plocka upp efter honom...Han är ju mer omständlig när han ska på toa. Ingen ska se honom medan jag sätter mig precis var som helst..Jag har inget emot åskådare men det har han så han går helst undan en bit...



Albin lyssnar till en grupp förskolebarn som leker uppe på en liten bergknalle...





Och sedan var det min tur...


Jag tycker att det verkar vara mycket humlor i år...




Jag har inte sett till många hundar idag men där framme går den stora "kamphunden". Han verkar väldigt intresserad av mig...Matte gillar inte att ägaren går och kollar i mobilen i stället för att hålla koll på både sin hund och omgivningen...




Och här har de idrottslektion ser jag...






Matte och Albin hade inte kommit långt på eftermiddagsrundan förrän han tvärnitade och la sig i skuggan. Trots att han gärna ligger i solen på balkongen blir han fort påverkad av värmen på promenaderna. Nu var det + 18 grader men ganska så blåsigt och inget starkt solsken..







Jag tyckte också att det var lite väl varmt så matte kortade ner min promenad



Matte får åka långsamt för framför oss på trottoaren går det ett gäng pensionärer med sina rullatorer och de går inte fort precis. Vi har i alla fall ingen brådska så det är helt okej...





Matte hade tänkt fixa i ordning balkongen idag men så blev det inte av förklarliga skäl...

Nu ska vi snart ut på kvällsrastningen. Matte brukar ju bara gå utanför huset med oss så att vi får kissa men nu är hon tvungen att ta elrullstolen ändå..Hoppas att hon inte drar iväg på en längre runda med mig för det vill jag inte.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar