"Twingly statistik"

onsdag 13 maj 2020

Snö o kyla o promenader...




Det snöade rejält i morse. Matte sa häromdagen till Robban att det skulle komma snö. Nää det kommer det inte att göra, svarar han. Matte fick rätt och hon visste det för hon får alltid en fruktansvärd värk i kroppen och framför allt i hennes onda knän varje gång snö är på väg så hon blev inte ett dugg fövånad när hon drog upp persiennen i sovrummet och såg de stora snöflingorna som dalade ner utanför fönstret....




Dessutom blåste det riktigt hårt så snön piskade oss i ansiktet...Inte så skönt!







Vid 10.30-tiden tog matte ut Albin på en långpromenad. Nu hade snöandet upphört men det blåste mycket hårda kalla vindar nu...



Albin kom av sig i sitt revirpinkande då han fick syn på de två cockerspanielhundarna som vi brukar möta ibland...





Och så var det min tur att få en långpromenad


Kollar in en stor humla..



...och så fick vi sällskap av en fågel idag igen. Vet inte om det var samma som sist men den verkar intresserad av mig...

Efter de här två långpromenaderna var matte helt stelfrusen. Hon saknar sin varma vindtäta vinterjacka som blixtlåset pajade i.





Albin var inte speciellt intresserad av att gå ut på någon eftermiddagspromenad...



...och inte jag heller. Matte fick ropa på oss flera gånger innan Albin till slut kom så att de kunde gå ut...Ärligt talat tror jag inte att matte heller var så pigg på att gå ut men hon kände sig väl tvungen....



Albin hör en hund skälla på mycket långt avstånd...




Albin kollar på några grabbar som spelar fotboll...





Matte fick ut mig också förstås. Tror att Albin har varit här...





Vi väntar medan en hundägare försöker få med sig sin trilskande schnauzer...





Nu är det bara att vänta på kvällsrastningen. Matte tar bara ut oss utanför huset så vi får kissa och det är jag tacksam över för jag vill inte gå några fler promenader idag. Jag är trött redan nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar