"Twingly statistik"

söndag 3 maj 2020

Promenader...plastpåsar...regnskur...blixtlås



Inte en själ var ute i morse mer än matte och jag. Det var så lugnt och tyst








Ute på långpromenad vid 10-tiden. Robban började inte jobba förrän 13.30 idag och slutar 22.00 i kväll





Jaha, och vilka hundar är det som kommer där borta? Tror inte att jag har sett dem förut.




Albin undrar också vilka de är?





Intressant?



En ilsken dvärghund har åsikter om oss...




Och vart ska Robban? Jo, han skulle till bankomaten...



...och sedan in på Coop för att posta en försändelse åt matte



Vi stannade också till vid Ica. Robban var ganska så irriterad när han kom ut därifrån och det berodde på den nya plastpåseskatten och då framför allt på de tunna fruktpåsarna. Skyltar i butiken meddelade att de numera kostar 50 öre st eftersom de rundar av summan uppåt från 30 öre. 

Irriterande också var att det inte fanns några alternativ att ta frukten i, som t ex papperspåsar.

Riksdagen har bestämt att en skatt ska tas ut på tre kronor (plus moms på 75 öre) för varje plastbärkasse och 30 öre för varje frukt- och gröntpåse. Prishöjningen märks i butik den 1 maj.

Dagen innan skickade matte iväg Robban till Ica för att köpa ett gäng av deras plastkassar innan höjningen. Idealiska att kasta använd kattsand i.

En helt vansinnig skatt enligt matte....





Vid 14-tiden tog matte ut Albin på en långpromenad...Solen börjar gå i moln men jätteskönt väder, 12 grader varmt



Albin kollar in två små busiga småhundar...








När det var dags för mig att ta promenaden så öppnade himlen sig och regnet vräkte ned..Matte satte på mig  regntäcket och själv tog hon Robbans regnrock som hängde här i garderoben...





Lika plötsligt som regnet startade så slutade det och helt plötsligt tittade solen fram. Matte tog av mig täcket så jag slapp ha på mig det....




Matte hatar blixtlås. Det har pajat i mattes vinterjacka. Inte ens Robban kunde fixa till det så nu måste matte kassera sin älskade praktiska och sköna jacka. Visst, den är gammal men inte det minsta sliten eller förstörd på något annat vis...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar