"Twingly statistik"

söndag 31 maj 2020

Promenad...fåglar...varmt...




Tidig morgonrunda i skönt väder...



Höger eller vänster? Det blev vänster




Det är ett himla liv i trapphuset nu på morgnarna. Fåglar har byggt ett bo uppe på vinden och snacka om att de kan väsnas......





Klockan är bara halvelva men redan är det riktigt varmt ute. Vi går en promenad innan Robban ska åka till jobbet.



Jag brukar sällan gäspa men idag hände det..Tycker att det är jobbigt med värmen också..




Albin hör en hund skälla men ser ingen...




Här spanar han in en liten dvärgpudel...





Stannade till vid Ica. Det var riktigt skönt att vila i skuggan..




 Robban fick gå in och köpa grädde. Matte skulle göra gräddsås till köttbullarna som de skulle äta till lunch...




På hemvägen fick Albin syn på den stora leonbergern. Tror att han och hans matte bara är på besök här. Vi såg den förra sommaren också men inte alls under vinterhalvåret...








Albin har som vanligt varit ute på balkongen hela dagen...




....medan jag kröp under öppna spisen. Det är mycket svalare där



Robban gjorde succé på jobbet igår då han hade med sig en hel låda (48 st) kexchoklad. De andra bjuder på tårta, bullar och annat kaffebröd men kexchoklad tycker alla om så han köpte det i stället och det blev verkligen uppskattat...Robban äter aldrig kaffebröd själv men en kexchoklad kan slinka ner...




Jag tror att matte överansträngde sin onda fot när vi gick den längre promenaden på förmiddagen. Får se om vi kommer ut på någon rastrunda i kväll men det blir det väl förstås ändå kan jag tänka mig...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar