"Twingly statistik"

lördag 16 maj 2020

Promenader...flexi..hundmöten....skott....




Som vanligt tog matte morgonrundan med mig innan en trött Robban kom och tog ut Albin. Han käkade frukost och åkte sedan till jobbet. 

Det har varit jättemycket jobb och full rulle de senaste dagarna på akuten. Robban har stegräknare och den visade att han hade gått 1,2 mil inne på sjukhuset igår så det är inte direkt något stillasittande jobb heller. Inte ens under matrasten, 30 min fick han äta klart utan blev tvungen att bryta för att ta emot nyanländ patient. De gör verkligen skäl för lönen som för övrigt kunde ha varit betydligt bättre...





Min nya kompis kommer...



Och verkar inte vara speciellt rädd..







Albin är ute på långpromenaden. Han spanar in en svart hund, ser ut som en Staffordshire Bull Terrier. Hur som helst blev matte mest irriterad på hundägaren som har hunden i utsträckt flexikoppel men har inte det minsta koll på vad hunden gör eller på omgivningen. Matte har inget emot flexikoppel men är anti mot hundägare som har noll koll.



...och där borta hörs en hund skälla ilsket





Och sedan var det min tur..Det blåste stormvindar så det var inte direkt skönt ute. Jag hör också en hund som skäller i fjärran



Och där kommer en vit liten hund som verkar vara intresserad av mig. Många hundar ute idag tydligen...

Mitt emot ishallen finns en skogsdunge och när matte och jag närmade oss den så hörde vi någon som ropade hej åt oss. Det visade sig vara damen med den stora ilskna rottweilerblandisen. Hon måste ha sett oss på avstånd och gömt sig därinne med sin hund. Hade hon inte sagt något hade vi aldrig märkt dem för hennes hund var knäpptyst.





Albin hör skott från skjutbanan...





...och det gjorde jag också så när det var dags att gå nästa promenad så totalvägrade jag. Matte fick ut mig så att jag kunde kissa men hon insåg att det var lika bra att gå in igen för jag vägrade fortsätta och dessutom skakade jag så mycket...


Albin hade inget emot att ta en promenad men han var lite spänd för det sköts en hel del...






Matte vilade en stund mellan promenaderna men det blev lite trångt i sängen eftersom katterna ville ligga så nära som möjligt...


Och jag låg nedanför sängen...Albin var säkert ute på balkongen som vanligt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar