"Twingly statistik"

tisdag 21 juli 2020

Inköpsrunda...promenader....raderat hemsida...




Idag har matte och Robban varit på inköpsrunda i Eskilstuna. Jag hatar att åka bil så det här var inte alls kul....

Det tog sin lilla tid innan de var klara också. Första stoppet var vid Kjell&Co och de hade förstås inte det som matte skulle ha....Nästa stopp blev Media Markt. Robban fick gå in och köpa ett filter till mattes luftrenare. Matte gick ner till Plantagen som ligger intill och köpte ett gäng astrar, stor lokal och nästan folktomt. Robban fick sedan gå in på Arken Zoo och köpa kattmat och hundglass till Albin och mig....

Sedan åkte vi till centrum. Där fick Robban gå in på Smarteyes och köpa rengöringsvätska till glasögonen. Dessutom fick han gå in på Clas Olson och kolla om det matte skulle ha på Kjell&Co fanns där men det gjorde det förstås inte..Vi åkte vidare till Snabbgrossen och där följde matte med in för att handla diverse specerier och avslutningsvis åkte vi till Jula. Där var massor av folk och svårt att hitta en parkeringsplats. Robban var in och köpte ett par nya arbets/varselbyxor eftersom hans har gått sönder. De är så praktiska när han jobbar med huset och i trädgården.




Äntligen kom vi ur bilen....



Vi gick direkt ut på en längre promenad...


Väntar in Albin och Robban...



De hamnade på efterkälken för båda drog benen efter sig...



Riktigt intressant...










Väl hemma efter promenaden åt vi en försenad lunch innan Robban tog med sig Albin för att åka till Köping. Han och Lena skulle köpa färg för de ska måla om huset...









Och när matte skulle ut och köpa ägg och honung på torget ville jag inte följa med för jag var rädd att jag skulle behöva gå på en ny promenad....




När Robban och Albin kom tillbaka tog vi en längre promenad igen...


Det är knattar som har fotbollsträning...Tränaren verkar väldigt engagerad



Nu är det vi som inte hinner med, snarare är det väl mitt fel....Robban har sina nya byxor på sig för han ska hem och jobba med altanen efter promenaden...




Måste käka lite gräs...








Matte har nu stängt ner och raderat sin hemsida hundkonsultsonja.se efter alla dessa år...Allt har sin tid...






Nu är jag dötrött och vill inte gå ut något mer och framför allt inte nu när det plötsligt började regna igen. Blåser kraftigt gör det också hör jag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar