"Twingly statistik"

fredag 24 juli 2020

Promenader...hundmöten...mjukisdjur...dumhet...




Det doftar så gott från skolans kök..Undrar vad de äldre ska få för mat idag?




Det här var riktigt intressant...




...sedan var det dags för Albin att ta sin morgonpromenad. Där borta går den stora leonbergerhannen



...och där går de högljudda dvärghundarna



...och där borta en tjej med en liten vit trasselsudd i flexikoppel. Hunden springer åt alla håll över gångvägen och hon har noll koll...



När matte var klar med alla morgonsysslor var hon tvungen att lägga sig och vila pga stans huvudvärk och onda bihålor samt en jättejobbig frossa som hon har haft hela veckan men hon har ingen feber i alla fall...


Jag har många mjukisdjur men det här är min absoluta favorit. Matte körde på den när hon skulle ut med elrullstolen så nu måste jag vakta den så inget annat händer...






Albin kom ut en timme senare än vanligt på långpromenaden som idag också blev hälften så lång och det verkade som stans alla hundar var ute då så de blev mycket träning för Albin vad gäller hundmöten...Han skötte sig jättefint hela tiden, både vid möten av små och större hundar...Man kan ju undra var alla dessa hundar håller till då vädret är sämre? Idag var det runt 20 grader och solen tittade fram emellanåt..Riktigt skönt ute faktiskt...



Han satte sig automatiskt när han fick syn på en schäfertik och strax därefter kom en stor svart hanhund, troligen blandras..






Min tur att få en promenad och som vanligt blev jag utskälld av en liten chihuahua...




Framför oss cyklar karln med den vackra Siberian huskytiken...






Albin har börjat med en dumhet den senaste tiden. Varje gång matte går ut med mig blir han sur och river upp mattes säng och stökar också till det i soffan trots att han oftast får gå ut före mig och dessutom går han alltid längre promenader än vad jag gör...Undrar vad Leo tänkte som oftast ligger i sängen när Albin hoppade upp?






När Robban kom hit efter jobbet tog vi en längre promenad..Han blir så trött i huvudet av arbetspassen. De har mycket att göra och hålla reda på men tröttheten beror också mycket på masken de bär som skydd mot coronaviruset..Efter promenaden åkte han hem för att äta och vila...







Vi får se hur matte mår i morgon för vi ska åka till Stockholm då? Det är så typiskt att matte skulle bli sjuk just nu men hon kommer att ta ställning till om hon kan åka eller inte i morgon bitti.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar