"Twingly statistik"

måndag 13 juli 2020

Promenader...kyldynor...robotgräsklippare....födelsedag..


Är du inte klar? Matte har plockat upp efter mig och hon borde vara klar nu så att vi kommer hem någon gång...




Även om jag har bråttom hem till frukosten så måste det här undersökas först...






Färdigklädda för utgång. Tyvärr ska vi åka bil och det gillar jag inte alls...




Vi åkte först till djurkliniken för att köpa specialtorrfodret som både Albin och jag äter nu...





Här finns så många spännande dofter så Robban måste ta ut oss ur bilen och rasta oss...


Matte köpte nya kyldynor till oss som vi ligger på i bilen. Det var halva priset på dem just bara idag...De fanns i olika färger och mönster men matte gillar fjärilar så det fick bli de här...




Här sitter vi utanför Granngården. En ung och mycket stor Sankt Bernhardshund gick förbi bilen så jag var tvungen att säga till..Självklart var matte tvungen att prata med hundägaren eftersom hon själv har haft StB-hundar och det inte är ofta man ser den rasen...

Matte köpte de goda hundkexen till oss och Robban köpte en robotgräsklippare, en Gardena Smart Sileno något han har pratat länge om att göra..

Matte gillar inte alls robotgräsklipparna med tanke på alla igelkottar som skadas av dem men Robban kommer att vara noga med att bara använda den dagtid.







Matte och jag har tagit ett par promenader idag medan Albin är hos Robban. De kom hit precis nu. Det tog tid att installera robotgräsklipparen men nu funkar den...



Bäst att vänta tills bilarna har passerat. Matte säger att både bilister och cyklister i den här stan är otroligt dåliga på att följa trafikreglerna...



Inte hände det mycket idag heller. Ganska så folktomt och jag har inte sett till många hundar även om  karln med elrullstolen åker där borta med sin lilla hund...



Vad håller de där grabbarna på med egentligen på skolgården?








Iris har legat ute på balkongen i stort sett hela dagen...






Robban fyllde år igår och det firades på Himmelsberga café på Hembygdsgården på Kungsudden. Robban hade abonnerat ett jättemysigt rum i källaren där han bjöd på en mycket god smörgåstårta och en jättegod chokladtårta med bär. 15 personer som Robban träffar så gott som dagligen plus matte firade honom. Albin och jag fick förstås inte följa med men jag fick smaka en bit av mattes smörgåstårta för hon fick en egen glutenfri sådan. Den var så stor så hon fick ta hem resten av det hon inte orkade äta upp där och det är jag glad över....

Robban fick många mycket fina presenter....



...och innan han skjutsade hem matte så stannade alla till hemma hos honom och Lena för där fanns en present som inte kunde tas med sig till Kungsudden. Robban fick en skottkärra och en ogräsbrännare av ett par kompisar så nu behöver han inte låna skottkärran av grannarna längre.

Tyvärr var det inte lika kul för mig och Albin för det började åska något så hemskt och blixten slog ner i Mälaren vid Kungsudden precis när hela gänget hade lämnat och var på väg hem..Alltså, det var en jättehög smäll och jag blev dörädd. Jag låg i duschrummet när matte kom....Tack o lov gick åskovädret över ganska så fort...


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar