"Twingly statistik"

onsdag 22 juli 2020

Promenader....gräsmattor...retsticka......




Är ute på morgonrundan...


Tycker att de ruggar upp konstgräsmattan på fotbollsplanen lite väl ofta och killen i traktorn kör jättefort. Det luktar inte gott precis för det luktar gummi...Fotbollsplanerna intill är det naturligt gräs på och där går robotgräsklipparen jämt tycker jag.....



Och vem har varit här?




Och där åker kvinnan i elrullstolen med sin lilla papillon. De verkar vara lika morgonpigga som vi är för vi har sett dem tidigare på morgnarna...








Är ute på förmiddagspromenaden med Albin och Robban. Han jobbar kväll idag



Albin måste kolla så att vi hänger med...




Jag tittar långt efter en man som går väldigt konstigt. Jag är lite känslig när människor har ett annorlunda kroppsspråk..



Albin på sitt vanliga toaställe...






Matte har kört en maskin med Iris vanliga veckotvätt men hon är nog den största retstickan man kan tänka sig. Precis när matte startar maskinen så sätter hon sig demonstrativt och kissar i sin biabädd igen och det är likadant varje gång matte ska tvätta hennes handdukar...Hon ser verkligen till att matte inte blir sysslolös...




Iris får vara hur söt och rar som helst men hon gillar att retas och det har jag fått erfara flera gånger. Jag är inte så förtjust i att ha närkontakt med henne men det tar hon sällan hänsyn till...








Vid 15-tiden tog matte en långpromenad med Albin



Albin kollar in en svart schäfer som går en bit längre bort...




Och här fick Albin och matte sitta och vänta medan bilägaren lastade av sina varor. Bilen stod i vägen på trottoaren framför vårt hus...




Och så var det min tur att ta eftermiddagspromenaden. Tack o lov kortare än Albins



Både matte och jag ville hem. Inte nog med att bihålorna värker på matte. Nu har hon ont i halsen också...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar