"Twingly statistik"

måndag 20 juli 2020

Promenader...åska...tester...nymåne





Matte är inte så förtjust i att jag vill göra mina behov nere i sluttningen eftersom hon har lite svårt att röra sig men jag skulle gärna vilja gå dit......




Och vem har varit här månntro?




Sedan fick Albin sin morgonrunda. Robban jobbar dagtid idag så matte var ute med Albin också...



Han gick med nosen i marken mest hela tiden



...det finns många intressanta dofter som noga måste undersökas






Idag fick jag gå förmiddagspromenaden före Albin för och det för att jag skulle hinna runt innan regnet och åskan kom. Jag kände att ovädret skulle komma...




Matte och jag fick gå undan så att ett par cyklister kunde komma fram...



Vi stannade till vid Coop för matte skulle köpa en blomma till Lenas pappa som fyller år idag. Robban skulle få överlämna den efter jobbet...Tack o lov drog matte inte med mig ända ner till blomsterhandeln för vi hann inte mer än hem förrän regnet kom...


Albin var ju tvungen att få sin promenad men den blev kortare än vanligt för nu kom började det att åska också..Precis när Albin hade satt sig för att bajsa kom världens åskknall. Visst reagerade han men han blir inte lika skraj som jag blir...



Han halvsprang så fint bredvid mattes elrullstol




När matte och Albin kom hem hade jag gömt mig under matbordet men jag var inte räddare än att jag kunde äta min lunch..Vi äter ju tre mål mat om dagen och det på grund av Albins känsliga mage och det har jag absolut ingenting emot...









När Robban kom hit efter jobbet för att hämta blommorna så tog vi en promenad innan han åkte vidare.  Nu hade det slutat regna och åska så det var riktigt skönt ute..












Robban jobbade mellan 07.00 - 15.30 idag och han var så trött i huvudet när han kom för den mesta tiden har gått åt till att ta blodprover på patienter och covid19-tester på både patienter och personal, undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Övrig personal tycker att det är äckligt att ta covid19-testet så de överlät det till Robban som även tog testet på sig själv. De flesta tycker att testet är obehagligt för det ska ju så långt in i näsan. Även blodproverna får han gärna ta, åtminstone på de svårstuckna...Kvällspersonalen hade helst sett att han hade varit kvar när det var dags för honom att åka hem...Tur för Robban att han är ledig i morgon...

De hade en 100 år gammal kvinna som hade covid19 men hon hade inte de vanliga vanliga symtomen för viruset utan hon var inlagd för en helt annan åkomma. Nu har hon fått åka tillbaka till sitt äldreboende där hon måste isoleras men där hon troligen också blev smittad.









Matte har beställt varor från apotea.se. Tidigare har de alltid kommit på morgnarna med Early Bird och paketet har ställts utanför ytterdörren. Nu har de tydligen bytt hemleverans till Best Transport i stället. Nu skulle paketet komma mellan 18-22 och de var här strax efter 18....Det är smidigt att handla från apotea tycker matte...Förutom astmamedicin så har matte nu köpt en massa olika salvor till sitt jobbiga soleksem som aldrig tycks försvinna på armarna trots långärmade kläder...






Det är nymåne och nu är det verkligen tid att ta tag i de planer och förändringar som du har funderat på länge. Klamra dig inte fast vid det gamla som inte ger någon som helst positiv energi. Våga lyssna till och följa din intuition!

Som vanligt vid nymåne kan mycket kännas rörigt, många blir rastlösa, tekniken kan strula, trafikproblem uppstår och väderförändringar sker...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar